Promilleshop's Handelsbetingelser

Disse Handelsbetingelser gælder for al handel på www.promilleshop.dk, og regulerer alle forhold mellem dig og os. Alle aftaler indgås på dansk.

Når du køber varer på Hjemmesiden, accepterer du at være bundet af disse Handelsbetingelser. Det er vigtigt, at du sætter dig ind i Handelsbetingelserne og forstår alle detaljer, da de indeholder de vilkår, der gælder for dig som forbruger.

Har du spørgsmål til Handelsbetingelserne, er du altid velkommen til at kontakte os på mail: support@promilleshop.dk

eller telefon +49 461 9306 9989 i hverdage mellem kl. 10-14.

1. Promilleshop.dk ejes og drives af:

Baltic E-Commerce UG
(Haftungsbeschränkt)
Heideland Süd 6
24976 Handewitt
Deutschland

HRB 10835 FL

Steuernummer: 15/296/15880
Umsatz St. Nr: DE 297 483 138

Geschäftsführer
Michaela Heiser

2. Købsaftale
Du skal være min. 18 år gammel for at handle i Promilleshop. Så snart du har afgivet din ordre modtager du en ordrebekræftelse fra os via e-mail. Promilleshop.dk forbeholder sig dog ret til helt eller delvist annullere din ordre, f.eks. som følge af udsolgte varer eller andre leveringsproblemer. Hvis vi er nødt til at annullere din ordre, informerer vi dig selvfølgelig på e-mail eller telefon.
Du bedes kontrollere, at alle oplysningerne i din ordrebekræftelse er korrekte, og at de stemmer overens med din bestilling. Hvis du opdager fejl i din ordre, bedes du ringe eller skrive til kundeservice hurtigst muligt.

3. Betaling
På Hjemmesiden kan du betale for dine køb med følgende betalingskort: Visa, VISA/Dankort, MasterCard, Visa Elektron, og Eurocard.
Der vil blive reserveret et beløb svarende til værdien på din ordre i forbindelse med din bestilling. Beløbet bliver først trukket fra din konto, når din bestilling er pakket og klar til afhentning på vort lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Afhængig af betalingsformen du vælger, kan der i nogle tilfælde blive tillagt et betalingsgebyr.
Straks efter du har betalt for dine varer kan du i "Min Konto" i Promilleshop.dk downloade en faktura.

4. Priser & afgifter
Alle priser er dagspriser i dag og incl. tysk moms og tyske afgifter.
Ved køb af varer fra Tyskland skal forbrugere i Danmark betale punktaftgifter. Det er dit eget ansvar som køber, at indberette dette til SKAT.
Du kan finde reglerne for indførsel af varer fra f.eks. Tyskland til Danmark her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648296&vId=0
Hvis der skulle opstå indførselsproblemer til Danmark/Sverige/Norge/Finland eller måtte du blive pålagt yderligere skatter og afgifter af det indførte, angår dette ikke promilleshop.dk, og det vil sige, at ansvaret herfor alene bæres af dig som kunde.

5. Sikkerhed og kundeoplysninger
Promilleshop benytter sikkerhedsprotokollen SSL, der krypterer informationen mellem en internetbrowser (kortindehaveren) og internetserveren (forretningen). Det betyder, at de oplysninger, du afgiver ved betaling med Visa/Dankort eller Masterkort, beskyttes under overførelsen fra din computer videre til Betalingsudbyder
Som krypteringsform ved elektronisk handel er SSL almindeligt udbredt og betragtes som en meget sikker løsning. Ved betaling med Kreditkort, overføres data direkte til Betalingsudbyder i krypteret form.
Vi modtager ingen data om dit Betalingskort
Alle oplysninger om brugerne, som brugerne meddeler promilleshop.dk, behandles således fortroligt og videregives ikke til tredjemand ud over det omfang, det kræves for at gennemføre en handel.
Promilleshop.dk forbeholder sig dog ret til at videregive oplysningerne i det omfang, det kræves af lovgivningen, offentlige myndigheder eller domstolene.
Promilleshop vil således alene gøre brug af oplysningerne til interne formål i promilleshop.dk eller hermed koncernforbundne selskaber. Promilleshop.dk. forbeholder sig dog også ret til at anvende oplysningerne i anonymiseret form, eksempelvis i forbindelse med markedsføring, brugerundersøgelser, vejledninger med videre.
Ifølge loven skal vi opbevare dine oplysninger i 5 år fra handlen er afsluttet.

6. Transport og Afhentning
Promilleshop leverer ikke dine varer, og du kan derfor vælge om:
A) du vil hente varerne hos os
B) du vil få en transportør til at afhente og levere varerne.

Vi forestår hverken transport eller betalingen for transporten. Men vi henviser på vores hjemmeside til forskellige fragtfirmaer, som kan udføre fragten for dig.
Ifølge loven er det nødvendigt, at du betaler og bestiller transporten af din varer uafhængigt af Promilleshop.dk.
Vi viser forskellige forslag til transport under tjek-ud og her vælger du din løsning. Når du har købt og betalt dine varer, vil du, hvis du har valgt at et anvende fragtfirma, automatisk blive ført videre til deres system og hvor du betaler for fragten.
Ønsker du information om transporten eller andet, som vedrører transporten, skal du kontakte den transportør, du har indgået aftale med.

Ansvaret for varerne overgår til dig, så snart de er afhentet hos os eller overgivet til transportfirmaet. Fra det tidspunkt er vi ikke længere ansvarlige for varen og dens eventuelle beskadigelse eller undergang under transporten.

7. Bestilling til andre
Du må ikke bestille varer med henblik på videresalg, og alle køb du foretager skal være til personligt forbrug.

8. Pantfrie drikkevarer
Pantfrie drikkevarer må kun anvendes i privat sammenhæng, og du forpligter dig desuden til ikke at konsumere disse drikkevarer i Tyskland.

9. Eksporterklæring
Når du køber varer på Promilleshop accepterer du samtidig med disse Handelsbetingelser denne eksporterklæring:
”Jeg erklærer, at jeg har fast bopæl i et skandinavisk land, og at jeg inden for 24 timer udfører varerne til et skandinavisk land. Jeg forpligter mig til ikke at konsumere pantfrie drikkevarer i Tyskland. Jeg er endvidere indforstået med at det indkøbte kun må anvendes i privat sammenhæng.”

10. Reklamationsret
Vores varer er nøje udvalgt og sorteret, for at du kan få de bedst tænkelige produkter.
Skulle du mod forventning modtage en vare, der ikke lever op til standard, bedes du snarest muligt og inden 3 dage fra modtagelsen af de leverede varer kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon.

Ved dit køb finder købeloven anvendelse, og du har dermed 2 års reklamationsret for varer, som ikke er til husholdningens løbende forbrug. Reklamationsretten omfatter efter vores valg muligheden for at få varen repareret, ombyttet, få et afslag i prisen eller få pengene tilbage, såfremt der er tale om en berettiget reklamation. Der er ikke tale om en berettiget reklamation, hvis manglen ved varen er opstået som følge af slid, ælde, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Du skal reklamere hurtigst muligt over defekte varer og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejl eller en mangel ved varen.

11. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesfrist fra den dag, varerne er blevet afhentet hos os.
Du kan kun udøve din fortrydelsesret, hvis varerne i al væsentlighed er uændrede. Dette gælder ikke, hvis varerne er blevet beskadiget eller ændret på grund af en handling, der har været nødvendig for at undersøge varerne, eller på grund af en omstændighed, der ikke kan henføres til dig.

Bemærk venligst, at der ikke er fortrydelsesret på f.eks. mad, drikkevarer og andre lignende varer til husholdningen.

Hvis du ønsker at udnytte fortrydelsesretten, skal du meddele dette klart og utvetydigt til os inden udløbet af fortrydelsesfristen på e-mail, og varerne skal tilbageleveres til:

Baltic E-Commerce UG
Heideland Süd 6
24976 Handewitt
Tyskland

Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular, men du behøver ikke, hvis du foretrækker at ringe eller skrive til os. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Som kunde bærer du selv omkostninger forbundet med tilbagelevering. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

12. Følger af fortrydelse
Såfremt fortrydelsesretten i henhold til denne aftale udnyttes, refunderer vi betalingen vedrørende den vare, som fortrydelsesretten omhandler uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra modtagelsen af din meddelelse om at udnytte fortrydelsesretten for den pågældende ordre. Tilbagebetaling foretages med samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved ordreafgivelsen, medmindre du udtrykkeligt har accepteret eller anmodet om noget andet. Du pålægges ikke et gebyr i forbindelse med tilbagebetalingen.

Vi er berettiget til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller vi har modtaget dokumentation for, at varerne er returneret til os.
Du kan returnere varerne til os med post eller fragt, du skal selv betale for transportomkostningerne, og du har ansvaret for varen under forsendelsen.

Varerne skal returneres til os på vores lager (se adresse nedenfor under pkt. 11) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har givet meddelelse om at udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af fortrydelsesfristen, men senest inden at varernes kvalitet eller holdbarhed er ændret.

Vi anbefaler, at du gemmer dokumentation for returnering af varerne.

Som udgangspunkt hæfter du for en mulig forringelse af varernes værdi, hvis forringelsen er forårsaget af håndtering af varerne, der var unødvendig for at bestemme varernes kvalitet, funktion, art og egenskaber. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

13. Gældende lov
Alle køb og andre transaktioner foretaget hos os sker i henhold til tysk lov og tyske regler om forbrugerbeskyttelse.
Hverken den internationale købelov (CISG) eller andre fælleseuropæiske lovgivninger skal finde anvendelse. Ved forbrugeraftaler gælder tysk lovs betingelser uanset, hvor forbrugeren er bosat. Rette værneting skal til enhver tid være Amtsgericht Flensburg. Vi kan dog vælge at anlægge sager ved kundens værneting, hvis ønsket.
For alle tvister og juridiske uoverensstemmelser i henhold til disse Handelsbetingelser eller efterfølgende individuelle aftaler, er tysk lov gældende.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Den er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage, skal du oplyse vores e-mailadresse, som er: support@promilleshop.dk

Vi håber dog, at du vil tage eventuelle udfordringer direkte med os. Det er hurtigere for dig, og vi er klar ved telefonerne og tasterne, og vil meget gerne hjælpe :)

14. Kundeservice
Vores kundeservice kan kontaktes på følgende måder:
E-mail: support@promilleshop.dk

Telefon +49 461 9306 9989 i hverdage mellem kl. 10-14.

15. Alkohol til personer under 18 år
Det er forbudt at sælge øl, vin, spiritus og øvrige drikkevarer med mere end 16,5% alkohol til personer under 18 år. Ved godkendelse af handelsbetingelserne bekræftes det, at man er over 18 år, såfremt man køber alkohol.

16. Fejl
Der tages forbehold for eventuelle fejl i tekster og priser.

17. Ændringer
Promilleshop.dk forbeholder sig ret til at ændre disse Handelsbetingelser uden forudgående varsel.


Accept

Promilleshop.dk bruger cookies til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Cookies er vigtige for at vores website vises korrekt i din browser. Hvis du klikker på et link på promilleshop.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere om cookies